Scopul proiectului
Dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor și abilităților pentru 940 copii/elevi/cursanți din mediul rural defavorizat (din care 40% rromă) în vederea facilitării inserției acestora pe o piață a muncii flexibilă și incluzivă, prin reducerea fenomenului de părăsire a școlii și asigurarea accesului egal la educație, inclusiv prin dezvoltarea capacității profesionale pentru minim 260 personal didactic/ managerial/auxiliar.
Detalii proiect
Valoarea totală eligibilă este 9.294.152,32 lei, din care finanțare nerambursabilă din FSE și bugetul național 9.108.269,17 lei și co-finanțare 185.883,15 lei.
Data de începere: 25.04.2018
Perioada de implementare: 25.04.2018-24.04.2021
Obiectivele specifice ale proiectului
OS 1 – creșterea accesului la educație pentru 200 cursanți din mediul rural defavorizat, inclusiv de etnie romă, care nu au absolvit învățământul obligatoriu (primar și/sau gimnazial) prin furnizarea programului A doua șansă, dar și a unui pachet de servicii integrate de orientare și consiliere și subvenții.
OS 2 – susținerea accesului egal la educație incluzivă și formarea de competențe cheie pentru un număr de 740 de elevi din clasele V-VIII aflați în situație de risc de părăsire timpurie a sistemului educațional din comunele Vidra, Vulturu și Tîmboești, prin furnizarea programului SDS prin pachet de servicii integrate de mentorat, orientare și consiliere, suport educațional suplimentar și subvenții.
OS 3 – Îmbunătățirea competențelor și abilităților sociale ale celor 940 de copii preșcolari/elevi/cursanți și părinții/ tutorii acestora în scopul integrării sociale și profesionale prin activități suport de consiliere/orientare;
OS 4 – Creșterea calității educației și formării la nivelul școlilor din mediul rural defavorizat din jud. Vrancea prin activități de formare specifică pentru minim 260 personal didactic/managerial/auxiliar implicat în dezvoltarea și implementarea programelor de educație de SDS și ADS;
OS 5 – Diminuarea discrepanțelor de abordare curriculară în anii de trecere dintre ciclurile de școlaritate primar și gimnazial prin implementarea de măsuri de educație adecvate nevoilor de tranziție școlară ale copiilor/elevilor din grupul țintă al proiectului.
Grupul țintă
Antepreșcolari cu vârsta 2-3 ani: 60 (copii din mediul rural; copii de etnie romă)
Preșcolari cu vârsta între 3-5 ani: 200 (copii din mediul rural;copii de etnie romă)
Elevi: 480 (elevi cu risc de părăsire a sistemului educațional; aparținând grupurilor dezavantajate; din mediul rural; cu dizabilități; etc.)
Părinți ai copiilor/elevilor: 50
Persoane care au abandonat învățământul obligatoriu: 200 ( persoane care nu mai frecventează școala și au cel puțin 4 ani în plus față de vârsta specifică ultimei clase absolvită)
Cadre didactice: 260 (personalul care lucrează cu elevi care prezintă risc de părăsire a sistemului școlar sau cursanti din programe ADS și personalul managerial al școlilor din cadrul parteneriatului).